Když jsem přesně před 3 lety rušil komerční kurzy a veškerý obsah jsem uvolnil zdarma, mým hlavním cílem bylo, aby se kurz dostal k více lidem. Podíváme-li se na sledovanost YouTube videí, tak můžeme mluvit o úspěchu. Od spuštění kurzu veřejně, videa mají o tisíce hodin ročně větší sledovanost. Takže tento cíl byl splněn.
Na druhou stranu, na web došlo výrazně méně lidí. To znamená, že lidé sledují videa, ale už jim nechodí e-mailové návody, jak s videi pracovat a nemají žádné vedení. Je zde vidět zajímavá věc z hlediska marketingu, že obsah na YouTube dokáže skórovat lépe než obsah na webu.
Negativní je, že náklady na vedení projektu o několik tisíc převyšují výnosy z projektu. Jelikož YouTube neumožňuje inzerci menším značkám, jediný výdělek jsou prokliky z webu. Za poslední dva roky se takto povedlo vydělat pouze 2000 Kč. Budu tedy rád, pokud zvážíte příspěvek projektu.
Velkou odměnou jsou pro mě i vaše komentáře a hodnocení videí. I když pravda, některé komentáře jsou trošku peprnější.
Když už bilancujeme, je mi také potěšením, že se příští rok bude po více než roce konnat firemní kurz v jedné z top českých IT firem. Kdybyste chtěli do firmy, napište na michal@allten.cz.
A na závěr, pokud už čtete tento článek, jistě i přemýšlíte o předsevzetí na další rok. Tím by mohlo být právě načit se psát všemi deseti.
Každopádně Vám přeji hodně úspěchů do roku 2020!